A mai digitális világban, webdesign trendekben és szabványokban folyamatos a változás, így megszokott weboldalunk is gyorsan válhat elavulttá pár év alatt.  A weboldal trendekben a legnagyobb hangsúlyt ma a felhasználói élmény kapja és a „hiper”gyors sebesség. A technológia fejlődésével, ami pár éve még innovatívnak tűnt, mára már korszerűtlen, esetleg már kínos megjelenést jelenthet.

Egy naprakész weboldalnak világos üzenetet kell küldenie a leendő vásárlóidnak, hogy a vállalkozásod/üzleted aktív, fejlődik és jelen van a piacon. Minden vállalkozás idővel fejlődik és egy profi weboldalnak tükröznie kell ezt.

#1 NINCS EGYÉRTELMŰ CÉL

Egy profi weboldal nem csak jól néz ki, de hatékonyan és egyértelműen kommunikál a leendő vásárlói felé. Fontos az első benyomás, hogy egyértelmű és világos legyen: Ki vagy | Mit kínálsz | és Miben más ez mint a többiek által kínált termék vagy szolgáltatást.

Nézd meg a jelenlegi weboldalad látogatói szemmel. Mi az első benyomásod? Elég világos, hogy mi a honlapod célja? Gyorsan és pontosan megérthető, hogy milyen terméket/szolgáltatást kínálsz nekik? Meg van az összhang a megjelenés és a szöveges tartalom között?

Ha bármelyik kérdésre a válasz nem, akkor bizony nagy eséllyel szükséged van egy új weboldalra. Ugyanis kritikus mennyiségű vásárlótól eshetsz el, akikről nem is tudsz, mert az oldalad nem volt elég meggyőző vagy hiteles számukra a termékedről/szolgáltatásodról.

Ha bizonytalan vagy a weboldalad illetően, kérhetsz Tőlem egy másodvéleményt/állapotfelmérést a weboldaladat illetően ITT, mindfajta kötelezettség és díjmentesen.

#2 ÚGY NÉZ KI, MINT EGY ŐSKÖVÜLET

Tartalmaz az oldalad automatikus zene lejátszást? Tele van Flash animációkkal vagy villogó képekkel? Egy örökkévalóság mire betölt? Ha a weboldalad megrekedt 1999-ben, akkor sajnos a vásárlóid ezt fogják gondolni a vállalkozásodról is.

Egy olyan weboldal ami tele van flash animációkkal, olvashatatlan betűtípusokkal, elriasztja a felhasználókat, rossz benyomást kelt rólunk és azonnal elhagyják a weboldalunkat. Régen jópofa dolog volt az automatikus zene lejátszás, ma már sikító frászt kap tőle az emberek 99%-ka. Ha zenét akarnak hallgatni a háttérben, megoldják a Youtube-ról közvetlenül vagy millió más eszközről.

Egy letisztult, átgondolt design naprakész tartalommal azonnali pozitív benyomást kelt, mely tisztán kommunikálja a bizalmat, igényességet és szakmai hozzáértést az adott termékközhöz vagy szolgáltatáshoz.

#3 NEM JELENIK MEG MEGFELELŐEN MOBIL ÉS ESZKÖZÖKÖN – *RESZPONZÍV DESIGN*

Ha a weboldalad nem ugyanúgy töltődik be minden böngészőn (Chrome, Safari, Mozilla), és nem illeszkedik a képernyő méretéhez minden eszközön (Asztali PC, Laptop, Tablet, okostelefonok) akkor itt az ideje az átalakításnak.

Rengeteg potenciális vásárlótól esel el, ha nem tudják a rendelkezésükre álló eszközükön olvashatóan megnézni a weboldalad.

#4 NEHÉZ KIIGAZODNI, NAVIGÁLNI AZ OLDALON

A weboldalad navigálásának (menüpontjainak) nem kell túl komplexnek és túl „divatosnak” lennie. Fontos, hogy átlátható, egyértelmű és egyszerűen megtalálható legyen az oldalon keresett információ.

Nézzük meg objektíven egy átlagos felhasználó elvárásit a weboldalon való eligazodásával szemben:

1) Mennyire könnyű megtalálni a számára legfontosabb információkat az oldaladon?
2) Meddig tart megtalálni ezt az információt?
3) Van kereső ablak/sáv elhelyezve az oldaladon?
4) Az elrendezés logikus, és könnyen átlátható?
5) Vannak olyan linkek, amelyek új lapon vagy ablakban nyílnak meg? (Remélem, hogy nincs J)
6) Vannak törött/hibás linkek elhelyezve az oldalon? (detto…)

#5 A VERSENYTÁRSAID WEBOLDALA SOKKAL JOBBAN NÉZ KI MINT A TIÉD

Megnézted már a konkurens vállalkozások weboldalát? A túlélésed egyik kulcsa, hogy legalább legyél olyan jó mint a versenytársak a piacon. Érdemes megnézned pár a vállalkozásodhoz hasonló weboldalt.  Mit csinálnak másképp mint te? Vajon hatékonyabban elérik így a céljaikat, mint te a weboldaladdal? Előrébb vannak a Google találati listáján, mint a te weboldalad?

 

Ha a Te weboldalad az egyetlen, amelyik nem újult meg a közelmúltban,
akkor ideje a változtatásnak…